Wednesday 4 May 2011

Aku berlindung dengan Allah dari syaitan dan politik

..kuasa politik itu kadang-kala satu kegilaan..bermatian insan kerananya..insan sanggup melakukan apa sahaja krn kuasa dan takhta..ketagihan apakah itu? mgkin mrk terasa nikmat sebagai org besar..padahal betapa ramai dalam kalangan mereka yg gila dan hilang bahagia..jika mereka tahu, keindahan dunia ini adalah dalam akidah yg tulus, jiwa yg khusyuk dan di malam yang sunyi memanggil nama ilahi..


..saya rasa inilah peluang DSAI mematahkan hujah musuh2nya..jika mereka mahu sangat dia bersumpah, apa salahnya beliau sebut dalam ceramah2nya yg panjang2 itu "wallahi, wa billahi wa tallahi" itu dusta, bukan saya..mereka akan terdiam, rakyat bertambah yakin, atau jika mereka bising pun, rakyat akan simpati..mengapa tidak?


..parti dan kumpulan yang melahir pengikut yang suka mencerca dan memaki hamun orang lain adalah tanda jauhnya parti atau kumpulan tersebut dari hidayah Allah..sekalipun mereka cuba mengaitkan diri dgn agama..setiap kali ditegur mereka akan menuding jari kpd org lain..seakan hanya orang lain sahaja yg dihisab di akhirat kelak..mereka tidak..

DrMaza



couldn't be more agree than this..

No comments: