Saturday 6 August 2011

biarkanlah aku

had a long talk with a friend
now i know am not alone
surprisingly

susah nak keluar dari 'dunia' ni
dunia yg sia-sia
dunia yg lupa pada Penciptanya
tidak takut pada hukum hakam
yg tunduk sujud kepada dunia

bila hukum Tuhan dipermainkan
bila yg haram dihalalkan
bila orang tuli mengeluarkan hujah

pada siapa yg kau harus marah?
hukum Tuhan?
syaitan yang menghasutmu?
atau nafsu diri sendiri?

istighfarlah wahai manusia
jangan mudah melatah
jangan kerana ia tidak mengikut norma kehidupanmu
maka mereka yang segelintir itu salah dimatamu
bukankah nabi kita sudah berpesan
al-quran dan sunnah lah rujukan
bukan hati yg selalu dihasut syaitan

siapa yang bersalah?
aku? atau mereka?
salahkah bila aku ingin meminggirkan diri?
salahkah bila aku ingin mendekati Tuhanku?
anti-sosial kah aku?
pernahkah aku tidak memberi kerjasama kepada kamu?
terganggukah kehidupanmu melihat aku sendiri?


biarkanlah aku.. aku ingin bersama Tuhanku..




No comments: