Thursday 26 August 2010



orang slalu tanyer..
kenape? biler?
aku pun dah tak tau nak ckp aper..
ntah lah.. lum sampai seru kot.. doakan la yer..
bukan sombong..
bukan demand..
bukan kerek
SUMPAH!!
bukan
aku tak tahu aper yang aku nak..
aku just raser aku xnak buang maser smua ney..
aku raser hidup aku lengkap sekarang ni.. (alhamdulillah)
aku raser dah cukup banyak orang aku nak jager..
naper aku kena tambah sorg lagi?
naper ader yang raser life aku xlengkap?
SUMPAH!!
aku xpernah teringin pun nak kuar dating..
'ko trauma kot rinie..'
mungkin.. yes.. aku agak trauma la..
dah baper byk kali aku try.. aku ikut jer smua..
nak tahu naper xjadi?
sebab hati aku mmg xder kt situ..
aku raser smua ney merepek..
'habis tu sampai biler la ko xkawen2 camtu.. sombong sangat'
haih.. sometimes i wish aku idup zaman lampau..
tunggu jer saper2 pinang.. senang xyah aku pikir.. ader aku kesah sgt?
'ish.. ko nak ker? ko bkan knal pun.. laki skang bkan btul.. luar sket nyer baek.. dalam?'
abih tu.. yg kiter knal tu baik sgt la.. ley percaya la..
'xderla.. at least ko tahu la camner sket2'

..........................................................................

boleh x aku xnk pikir?
boleh x aku nk fokus kt benda yang aku raser lg penting..
'ko nk tunggu sampai biler? dah tua sampai xder org nak?'
tu keje Tuhan.. sampai seru nanti.. hati aku terbuka la nanti..
'ye la.. tapi Tuhan suruh berusaha.. bkan tggu jerk'

................................................................................

saper nak jawab tu?
betul jugak tu...
'ke ko still teringat kat dier?' (err.. yang ner satu?)
xjgk.. yes i admit.. for me.. dier perfect utk dijadikan suami.. (eww.. rinie!! hehe.. utk korg xla..)
itu kagum.. melihat wujudnye manusia begitu..
that is more to back-up plan..
tapi sumpah.. kalo dier sekalipun.. aku pikir 18kali kot..
ader satu perasaan kat dalam hati aku..
aku belum bersedia nak commit to one people..
aku raser aku lum bersedia nak mengorbankan perhatian aku..
commitment aku kat family..
aku dah cukup banyak susahkan diorang..
aku just nak give my full attention to them..
jika aku milik orang.. macam maner aku nak kasik semua tu?
aku harus patuh pada dier.. aku harus ketepikan family aku..
padahal diorang yang susah payah untuk aku?

.........................................................................

aku xder hati untuk semua tu..
hati aku belum terbuka pun..
yer.. aku sedar.. aku dah makin tua..
orang sekeliling pun dah sibuk bising..
yang risau sangat tu.. doakan la banyak2 biar terbukak hati aku neyh..
eyh cop.. dari korang doakan aku cenggitu..
bek ko doakan aku cepat graduate... hehe

'ala rilek la.. jangan stress sangat.. wat cam biasa jer.. nanti jumpa la tu.. fokus jer yang ko raser penting.. doa banyak2.. bukakan hati ko yg keras tu.. trend skang org kawen muder.. so nasib ko la idup zaman yg xley trimer org cam ko ney.. aku raser ko stress jer neyh.. sbb masalah bertimpa2.. so abaikan jap mende2 remeh tu kalo ko raser xley handle.. once u can handle.. then baru find d one yang ko raser ko boleh idup ngan dier..'

aku tersengih sendiri.. haih.. dunia2.. knaper la title 'anak dara tua' tu mesti ader?
kan dah banyak orang risau untuk aku..
(aku tahu korang sayang sgt kat aku.. takut aku menang title tu eyh? i luv u too.. muahx.. muahx.. hehe)
sabar la yer.. aku pun xder la snanyer nk menang sgt title tu..
cam aku ckp.. tak sampai seru lagi..
one fine day.. nanti aku tukar la status aku tu..
cam post aku yang dulu.. Just You Wait! =]

4 comments:

Asielah said...

hahahahaha... for d first time, aku njoy betol membaca ayat2 ko nih. hahaha.. gelak sorg2 aku dlm blk ni. :p

RiNiE said...

ko gelakkan aku? ='[
hehe

Asielah said...

takde la..... sbb ayat ko tu lawak in d end. hehe.. takkan nak sedih utk ko lak! :p takpe. chill je. kata nak make full use of single working girl?! remember the apartment, the car, the holiday, the mountain climbing, the diving?! haaa... so many stuff to look forward to. sila jgn lupa sbb sy nak ikot. sekian. :D

Cik Un said...

=)